1. Was soll ich studieren
  2. Studiengang Suchmaschine
  3. Studiengänge
  4. BSc in Market and Management Anthropology 
Zurück
Studienprofil

Bachelor

BSc in Market and Management Anthropology 

SDU University of Southern Denmark

Anzeige Ein Angebot der SDU University of Southern Denmark. Für den Inhalt ist die Hochschule verantwortlich.
Steckbrief
Abschluss:
Bachelor
Sachgebiet(e):
Wirtschaftswissenschaften, Ökonomie, Sozialökonomie, Anthropologie
Regelstudienzeit:
3 years
Hauptunterrichtssprache:
Englisch
Studienform(en):
Vollzeitstudium
Standort(e):
Odense
Weitere basisinformationen
Zulassung & Bewerbung
Zulassungssemester:
Sep 01
Zulassungsmodus:
March 15
Themenschwerpunkte
Schwerpunkte:
Globalisation and global economic structures, Markets and consumer cultures, Management challenges across the public and , private sectors, Anthropological analysis of cultur
Fristen & Termine
Vorlesungszeit:

September-January and February-July

Bewerbungsfrist:

September intake: EU/EEA (and Swiss) citizens: March 1st or March 15.

Einschreibfrist (Rückmelder):

no later than March 1st - read more

Sonstiges
Studienbeitrag:
No tuition fees for citizens from the EU/EEA countries.
Ansprechpartner
Academic advisors
Tel: +45 65 50 11 02
Kontakt Hochschule
Campusvej 55
DK-5230 Odense M
T.: +45 65 50 10 00
Weitere Informationen / Services:
www.sdu.dk
Der Studiengang im Fokus

Introduction to BSc in Market and Management Anthropology 

This unique programme is for those, who aim to educate themselves as globally conscious, culturally sensitive, and socially responsible managers in private and public organizations. A semester abroad is compulsory.

MMA consists of courses in anthropological theory and fieldwork methods, courses that introduce marketing and management as social processes, and courses that provide managerial skills. The aim is to “put anthropology to work” in terms of applying anthropological skills in marketing and management contexts in all parts of the world.

MMA teaches you how markets emerge and function, how organizations can navigate the global and local market conditions, and how people use goods and services to build identities in consumer culture.

Understanding cross-cultural encounters, globalization processes, and the ability to conduct fieldwork to generate market insights are among the most central skills that you will get from studying at the programme.

Stimmen von Studierenden

Why you should study MMA:
  • You will get an education that is unique in the world, combining anthropological and managerial skills. And you will get an opportunity to use these skills in compulsory fieldwork abroad in a country of your choice.
  • You will be linked to one of the world’s leading research units in consumer culture.
  • You will be part of a vibrant study environment that emphasizes both theoretical depth and practical fieldwork and analytical skills.
  • You will get competencies that are widely in demand in both the private and public sector.
  • You have a wide array of possibilities to pursue a master’s degree including anthropology, political science degrees, development studies, and business studies.
Der Studiengang im Video
Meet the students who studies in Odense
Mögliche Berufsfelder

Career opportunities

The programme educates for career opportunities in both the private and the public sector, very much depending on the student’s own interests. In short, many possibilities are open to MMA bachelors. Some examples:

  • Project Manager
  • Business Consultant
  • Business Improvement Specialist
  • Marketing Coordinator
  • Demand Planner
  • Consumer Insights Lead
  • UX Researcher
  • Conflict Analyst
  • Development Consultant
  • Innovation Manager
  • Public Administration
  • NGO Advisor
Fragen zum Studiengang
Welchen Abschluss erhalte ich, wenn ich BSc in Market and Management Anthropology  studiere?
Beim Studiengang BSc in Market and Management Anthropology  an der SDU University of Southern Denmark handelt es sich um einen Studiengang mit dem Abschluss Bachelor
Welche Sachgebiete beinhaltet der Studiengang?
Die Sachgebiete des Studiengangs sind Wirtschaftswissenschaften, Ökonomie, Sozialökonomie und Anthropologie.
Wie lange dauert das Studium?
Die Regelstudienzeit beträgt Sonstige. Ein Semester sind 6 Monate. Somit dauert das Studium in der Regel 0 Monate.
In welcher Sprache finden die Lehrveranstaltungen statt?
Die Vorlesungen, Seminare oder Kurse finden hauptsächlich in Englisch statt.
In welcher Form wird das Studium BSc in Market and Management Anthropology  angeboten?
Das Studium wird als Vollzeitstudium in Odense angeboten.
Wo finden die Lehrveranstaltungen statt?
Standort dieser Hochschule ist Odense.
Kann ich mich zum Sommer- oder zum Wintersemester bewerben?
Du kannst dich zu folgendem Semester bewerben: Sep 01.
Gibt es spezielle Zugangsvoraussetzungen, um BSc in Market and Management Anthropology  zu studieren?
Für das Studium des Fachs BSc in Market and Management Anthropology  gelten keine speziellen Zugangsvoraussetzungen.
Welche Themenschwerpunkte gibt es?
Themenschwerpunkte im Studienfach BSc in Market and Management Anthropology  sind:
Schwerpunkte:
Globalisation and global economic structures, Markets and consumer cultures, Management challenges across the public and , private sectors, Anthropological analysis of cultur
Wann kann ich mich bewerben?
Hier findest du die Fristen und Termine für deine Bewerbung:

Vorlesungszeit:

September-January and February-July

Bewerbungsfrist:

September intake: EU/EEA (and Swiss) citizens: March 1st or March 15.

Einschreibfrist (Rückmelder):

no later than March 1st - read more

Gibt es einen Studienbeitrag?
Zum Studienbeitrag liegen folgende Informationen vor: No tuition fees for citizens from the EU/EEA countries.
Das könnte dich auch interessieren
Anzeige
Huch, du bist nicht angemeldet …

Um diese Funktion zu nutzen, musst du dich vorab anmelden.