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Studiengangsprofil
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MA in International Tourism and Leisure Management 

Info
Short-Facts
  • Abschluss: Master
  • Sachgebiet(e): Kulturwissenschaft, Sport-, Event- und Kulturmanagement, Hotel, Gastronomie, Tourismus, Unternehmensmanagement, Organisationsmanagement
  • Regelstudienzeit: 2 years
  • Hauptunterrichtssprache: Englisch
  • Studienform(en): Vollzeitstudium
  • Standort(e): Kolding
Der Studiengang im Video
The students are telling about the programme
Mögliche Berufsfelder

Career opportunities

You will be able to work in private and public businesses concerned with tourism, leisure and culture in Denmark and abroad. You will be able to work independently on development projects, processes and analytical tasks, like:

  • Tourism and Marketing Coordinator
  • Tourism Coordinator
  • Marketing Coordinator
  • Coordinator
  • Consultant
  • PhD student and Associate Lecturer
  • Project manager
Kontakt
Ansprechpartner:in
Lone Møland Munch
Telefon: +45 6550 1312
Hochschulstandort
SDU University of Southern Denmark
Campusvej 55
DK-5230 Odense M
Tel: +45 65 50 10 00
E-Mail: sdu@sdu.dk
Weitere Informationen / Services:
Welchen Abschluss erhalte ich, wenn ich MA in International Tourism and Leisure Management  studiere?

Beim Studiengang MA in International Tourism and Leisure Management  an der SDU University of Southern Denmark handelt es sich um einen Studiengang mit dem Abschluss Master

Welche Sachgebiete beinhaltet der Studiengang?

Die Sachgebiete des Studiengangs sind Kulturwissenschaft, Sport-, Event- und Kulturmanagement, Hotel, Gastronomie, Tourismus und Unternehmensmanagement, Organisationsmanagement.

Wie lange dauert das Studium?

Die Regelstudienzeit beträgt Sonstige. Ein Semester sind 6 Monate. Somit dauert das Studium in der Regel 0 Monate.

In welcher Sprache finden die Lehrveranstaltungen statt?

Die Vorlesungen, Seminare oder Kurse finden hauptsächlich in Englisch statt.

In welcher Form wird das Studium MA in International Tourism and Leisure Management  angeboten?

Das Studium wird als Vollzeitstudium in Kolding angeboten.

Wo finden die Lehrveranstaltungen statt?

Standort dieser Hochschule ist Kolding.

Kann ich mich zum Sommer- oder zum Wintersemester bewerben?

Du kannst dich zu folgendem Semester bewerben: Sep 01.

Gibt es spezielle Zugangsvoraussetzungen, um MA in International Tourism and Leisure Management  zu studieren?

Für das Studium des Fachs MA in International Tourism and Leisure Management  gelten keine speziellen Zugangsvoraussetzungen.

Welche Themenschwerpunkte gibt es?

Themenschwerpunkte im Studienfach MA in International Tourism and Leisure Management  sind:

Schwerpunkte:
Leisure and tourism economy, Project Management, Quantitative Research Methods, Innovation Management, Sustainable tourism development, Strategic communication, Experience Design, Current Issues in Leisure and Tourism Management, International Tourism Studies

Wann kann ich mich bewerben?

Hier findest du die Fristen und Termine für deine Bewerbung:

Vorlesungszeit:

September-January and February-July

Bewerbungsfrist:

September intake: EU/EEA (and Swiss) citizens: March 1st or March 15.

Einschreibfrist (Rückmelder):

no later than March 1st - read more

Gibt es einen Studienbeitrag?

Zum Studienbeitrag liegen folgende Informationen vor: No tuition fees for citizens from the EU/EEA countries.

Das Studium im Portrait

Introduction to MA in International Tourism and Leisure Management

The programme is a uniquely, combined programme which is comprised of 50 % social science/economy subjects and 50 % cultural and communication subjects. The subjects have been created in collaboration with an expert panel, allowing you to obtain relevant qualifications for employment in the tourism sector.

International tourism demonstrates consistent and continued growth. This calls for advanced understandings of sustainable tourism development, innovation and strategic communication.

We have strong international ties to universities in tourism education and research. There are always exchange students at our campus, ready to give you first-hand experiences with foreign cultures. A semester abroad doing an internship or taking elective courses will also qualify you internationally.

Zulassung & Bewerbung

Zulassungssemester:
Sep 01
Zulassungsmodus:
March 1

Themenschwerpunkte

Schwerpunkte:
Leisure and tourism economy, Project Management, Quantitative Research Methods, Innovation Management, Sustainable tourism development, Strategic communication, Experience Design, Current Issues in Leisure and Tourism Management, International Tourism Studies

Fristen & Termine

Vorlesungszeit:

September-January and February-July

Bewerbungsfrist:

September intake: EU/EEA (and Swiss) citizens: March 1st or March 15.

Einschreibfrist (Rückmelder):

no later than March 1st - read more

Sonstiges

Studienbeitrag:
No tuition fees for citizens from the EU/EEA countries.

Learning outcomes

The Cand.Negot. Master's Degree in International Tourism and Leisure Management is a 2-year full-time programme, which builds on the skills acquired by students on their BA study programme within the fields of business economics, marketing and national economics, and culture, language and communication and tourism. The students specialise in fields of special relevance to the tourism area within culture theories as well as economics, marketing and management.

The course contains equal proportions of humanities and social science subjects, taking into account the fact that students can choose to write their thesis in one of the two fields or combine the two fields.

The programme aims to ensure that graduates are capable of becoming innovative tourism entrepreneurs and carry out relevant jobs especially within the tourism industry in Danish and foreign companies and public and private organisations based on skills in international business economics and management and in culture and communication theory as well as English language skills at a high level.

The programme will also qualify students to conduct and participate in academic work and to apply to continue to a PhD degree.

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